skip to Main Content

De logopedist is deskundig en heeft inzicht op het geen wat zij doet, is aardig en open.
Zij kan de rust vinden in de kinderen en moedigt de kinderen aan en kan zich er na ook duidelijk verwoorden naar ouders.
Dikke duim voor Miranda Venema.

Peter-Peterson

Goede praktijk en begeleiding
Flexibel en ongedwongen

S. Hendriksen

Ben zeer tevreden over de behandelingen van mijn zoontje. Zou het zeker aanraden om hier te komen.

S.

Miranda heeft onze zoon geholpen met het leren lezen en schrijven. Daarnaast voelde hij zich erg vertrouwd (vanaf het begin).

S.B.

Zeer veel oog voor het kind!

Esther Willemsen

Roos heeft veel baat gehad bij de behandeling. Roos vond het altijd erg leuk en ging er altijd met plezier na toe. I.v.m. verhuizing moet Roos afscheid nemen van Miranda, wat we erg jammer vinden.
We raden iedereen Miranda aan want ze is een topper!!! Bedankt!!

Simone Neijenhuis

Ik ben zeer tevreden over behandeling van mijn dochter. Er wordt gekeken wat goed is voor haar (duur behandeling, afwisseling, motivatie).
Met name dat de logopedist op school aanwezig is, is zeer prettig.

RGD

Het was een prettige samenwerking. Mijn zoon kon zichzelf zijn waardoor de oefeningen goed verliepen.
De logopedist was geduldig  en behulpzaam.

Gilli

Miranda is afgestudeerd in 2010 en is sindsdien werkzaam in onze praktijk. Ze is aangesloten bij de NVLF (Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie) en participeert in een kwaliteitskring, dyslexiekring en begeleidt kortdurend stagiaires. Daarnaast is zij kwaliteitskringbegeleider van haar dyslexiekring.

Email: miranda.venema@logopedieklaretaal.nl
Tel: 06-26164047

Miranda heeft zich door middel van bij- en nascholing verdiept in de volgende onderwerpen:

Taal

  • Lezing: Taalstimulering en ouderbetrokkenheid
  • Lezing: Spreken we dezelfde taal

Spraak

  • Cursus: Hodson & Paden: onderzoek en behandeling van spraakproblemen bij kinderen

Afwijkende mondgewoonten en tandheelkunde

  • Cursus: Myofunctionele therapie in theorie & praktijk

Stotteren

  • Cursus: Behandelen van jonge stotterende kinderen volgens het ‘Demands & Capacities model’ (restart)
  • Cursus: Lidcombe Program Trainers Consortium: Een gedragstherapeutisch programma voor jonge stotterende kinderen.

Dyslexie

  • Cursus: Connect Vloeiend Lezen en Ralfi
  • Cursus: Dyslexie in het Primair Onderwijs
  • Cursus: KweC-methodiek, spellingproblemen!? en dan?

Schisis

  • Cursus WKZ UMC Utrecht: Behandeling van Spraakstoornissen bij Schisis: Onderzoek en behandeling bij Schisis

Afasie / Dysarthrie / Neurologie

  • Afasie, diagnostiek en behandeling
  • Lezing: Update Spraakapraxie Projekt
  • Lezing: Cognitieve communicatiestoornissen

Pre-verbale logopedie

  • Lezing: Opbouw orale voeding bij prematuren
  • Lezing: prelogopedie

Algemeen

  • Lezing: Het perspectief van kwaliteitsmeting binnen de logopedie (kwaliteitstoets logopedie)
  • Cursus: Directe Toegankelijkheid Logopedie
  • Patiëntveiligheidscursus logopedie
  • Cursus kwaliteitskringbegeleider
Back To Top